Vraag je evenement aan

Achtergrondafbeelding

Dacht je al aan de CERM voor jouw evenement?

Meer informatie over de CERM en hoe je een coronaveilig evenement kan organiseren, vind je via ‘coronaproof organiseren’

Let wel: belangrijk is dat de ‘aanvraag voor een evenement’ tijdig – minstens twee maanden voor de datum van het evenement –  ingediend wordt.

Voor een groot evenement (vanaf 1000 personen in tent, open lucht of besloten ruimte) moet de aanvraag drie maanden voor de datum van het evenement ingediend worden.

Zorg dat je alle informatie over je evenement verzameld alvorens je start met je digitale aanvraag.

  1. Het advies vanuit de evenementenmatrix: https://www.covideventriskmodel.be/.
  2. Persoonlijke gegevens van de organisator, mede-organisatoren, zaalbeheerder, verantwoordelijken, security, DJ of muziekgroep: naam, adres, geboortedatum, rijksregisternummer, gsmnummer, mailadres
  3. Locatiegegevens: plaats, adres, verantwoordelijke, eigenaar, uitbater
  4. Gegevens over muziekgenre, geluidsinstallatie,...
  5. Grote evenementen dienen extra gegevens te verzamelen omtrent het terrein, logistiek, veiligheid en mobiliteit. Meer informatie vind je terug via ‘bijlage aanvraag grote evenementen’ en ‘wat moet & wat kan?’.

Heb je vragen over je aanvraag, vergunningen, publiciteit, verzekering, adressen, vrijwilligerswetgeving,… of neem contact op met het Evenementenloket via onderstaande knop.