Lokaal Cliëntoverleg (LCO)

Achtergrondafbeelding

Met een lokaal cliëntoverleg wordt getracht structuur te brengen in de chaos van problemen. De verschillende hulpverleners worden rond de tafel gebracht om een multi-problemsituatie samen met de hulpvrager en eventueel andere gezinsleden mee op te volgen.

Tijdens het overleg kan de hulpvrager zijn vragen, verwachtingen en bedenkingen kwijt aan de hulpverleners.

Het uiteindelijke doel is het bekomen van een hulpverleningsplan op lange termijn. Een plan dat positief, integraal, gestructureerd en gecoördineerd is.

Voorwaarden

Als drie of meer hulpverleners bij een hulpvrager over de vloer komen, is afstemming zinvol en kan een lokaal cliëntoverleg georganiseerd worden. Het is wel de bedoeling dat het met de cliënt afgetoetst is of hij/zij met deze werkvorm akkoord gaat.

Procedure

Een aanvraag dient te gebeuren bij de coördinator van het lokaal cliëntoverleg op de sociale dienst van het Sociaal Huis van de woonplaats van de cliëntsituatie. De coördinator stelt zich neutraal op en doet de nodige voorbereidingen.

Meebrengen

Zowel identiteitskaart als PIN-code meenemen.

Bedrag

Gratis

Contactinformatie